האם עדיף מטפל ישראלי או זר?

כאשר מדובר בהורינו המבוגרים אנו תמיד מחפשים את הטוב ביותר עבורם. וכאשר הורינו נזקקים למטפל סיעודי אנו בוחנים את האפשרויות ומתלבטים בין מטפל ישראלי לבין עובד זר. אך מה עדיף? האמת שלא ניתן לתת תשובה חד משמעית; לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה ומוטב לבדוק כל מקרה לגופו. אז בואו נדבר על הנקודות החשובות ונבחן את היתרונות של מטפל ישראלי או זר בנקודות אלו.

 

העסקת מטפל ישראלי

 

אחת המעלות החשובות של עבודה עם מטפל ישראלי היא התקשורת. לא מדובר רק באותה השפה אלא גם במנטליות וקרבה תרבותית המשפרת את התקשורת האישית בין המטפל למטופל ובני משפחתו.

 

הפרוצדורה של העסקת מטפל ישראלי היא פשוטה יותר. כמובן שיש להעסיק את המטפל הסיעודי על פי החוק ולהעניק לו את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לו, אך מצד שני אין צורך בהיתר מיוחד מרשות ההגירה או ביטוח פרטי.

 

מבחינת העלויות המטפלים הישראלים דורשים רמת שכר גבוהה יותר בהשוואה למטפלים הזרים.

 

העסקת מטפל זר

 

במקרים רבים מטפלים זרים הם בעלי הכשרה טובה יותר לטיפול סיעודי. כלומר הם למדו בצורה מסודרת טיפול סיעודי, וזאת בשונה ממטפלים ישראלים אשר אינם להם הכשרה פורמלית בתחום ומתאימים יותר לעזרה כללית בעבודות הבית.

 

כאשר אתם מעסיקים עובד זר עליכם לדאוג עבורו לחדר בדירת המגורים של המטופל ולדאוג לתנאי המחיה. לעומת זאת מטפל ישראלי חוזר לביתו בסיום העבודה. כמובן שזהו לא בהכרח חיסרון, זה תלוי בנסיבות. אם יש צורך בכך אז זהו יתרון. לגבי שעות הזכאות, על פי מדיניות הביטוח הלאומי ישנה הפחתה במספר השעות השבועיות כאשר מעסיקים עובד זר. השכר שתשלמו לעובד זר הוא יותר נמוך, אך יש צורך לבטח אותו באופן פרטי. אם אתם מודאגים לגבי התקשורת עם עובד זר, כדאי שתדעו שישנם עובדים זרים אשר נמצאים בארץ זמן ממושך ולמדו לשלוט בשפה העברית.

 

הבחירה בין עובד זר לבין מטפל ישראלי בהחלט מצריכה שיקול דעת ובחינה של נסיבות המקרה. אחד השיקולים שכדאי לכם לקחת בחשבון היא רמת התלות של המטופל. אם המטופל עדיין שומר על רמה סבירה של תפקוד הוא יכול להסתפק במטפל ישראלי שיעניק לו סיוע מספר שעות ביום כמו עזרה בעבודות בישול וניקיון.  אך כאשר המטופל תלותי וזקוק להשגחה מלאה בכל שעות היממה, ישנו יתרון ברור לעובד זר אשר נמצא איתו 24/7.

More articles

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB