לפני שמחפשים מטפל או מטפלת

החלטתם למצוא מטפל או מטפלת סיעודיים ליקירכם כאן באתר? מצויין! אך לפני שמתחילים רצוי שתבדקו מספר דברים.

 

היתר להעסקת מטפל זר בסיעוד בתוקף על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד יש צורך בקבלת היתר מרשות האוכלוסין וההגירה, ההיתר ניתן למעסיק,לקשיש, ומשמעותו היתר כללי להעסקת עובד זר כל שהוא בסיעוד. לאחר איתור עובד ספציפי תצטרכו לקבל אשרת עבודה עבור העובד וקישורו לעבודה מול המעסיק.

החוק אוסר על העסקת עובדים זרים ללא היתרים.

אם אין בידכם היתר העסקה התחילו בהליך הוצאת ההיתר, תוכלו להיעזר במאמר המתאים

 

בדיקת מוכנות כלכלית   העסקת עובד זר כרוכה בהוצאות כספיות, מלבד שכרו הישיר של העובד ישנן הוצאות נוספות שחשוב שהמשפחה תתן עליה את הדעת בטרם העסקה. ההוצאות כוללות – שכר חודשי, ביטוח לאומי, דמי הבראה וחופשה, תשלום על ימי חג ומחלה, דמי כיס שבועיים, פיצויי פיטורין, אגרות רישום וביטוח רפואי.

במקרים רבים ישנן אפשרויות סיוע למימון העסקה ע”י גורמים רלוונטיים כדוגמת הביטוח הלאומי, האגף לניצולי שואה, משרד הביטחון, עמותות ועוד.

כדאי לשבת יחדיו להבין לקראת אלו הוצאות עומדים ולקבל החלטה ברורה בעניין.

 

החלטת בדבר אופי העסקה – החלטה מגובשת וברורה של המשפחה בדבר אופי העסקת המטפל, העסקה או אי העסקה בסופי שבוע או בחלקם, העסקה בחופשות ובחגים. התשלום המקסימלי אותו המשפחה מוכנה לשלם עבור העסקת המטפל, כולל דמי הכיס השבועיים ועוד. לחלק מן המטפלים בארץ דרישות גבוהות ולעיתים מוגזמות, בעיקר לוותיקים שבהם. דרישות הכוללות שכר גבוה, עבודה בסופי שבוע גם אם המשפחה אינה צריכה ועוד. חשוב לקבל החלטות ברורות בנושאים אלו לפני חיפוש המטפל, חבל על עגמת הנפש ובזבוז הזמן שלכם.

 

מקום מגורים הולם למטפל או למטפלת – מעסיק מחוייב לדאוג למגורים הולמים לעובד הזר, למשך כל תקופת העסקתו ועד ל-7 ימים לאחר סיום עבודתו.

חשוב לזכור כי על המעסיק חלה החובה לספק לעובד מקום מגורים הולם מיד עם תחילת עבודתו.

מעסיק שלא יספק לעובד זר מגורים הולמים עובר עבירה פלילית וצפוי לעונש של שנת מאסר או קנס כספי גבוה.

 

אחרי שסימנתם V על ההכנות להעסקת המטפל או המטפלת ליקירכם, הגיע הזמן למצוא אותו או אותה.

More articles

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB