שיחת הטלפון להיכרות ראשונית

שיחת הטלפון להיכרות ראשונית

למדנו איך להשתמש בלוח המטפלים שבאתר ולמצוא מטפל או מטפלת מתאימים ליקירנו, יש בידינו מספרי טלפון של 2 או 3 מטפלים שנראים על פניו מתאימים לעבודה.

עכשיו הגיעה הזמן לשיחת טלפון למטפל. על מה נתמקד? מה נשאל ומה נימנע מלשאול? 90 שניות וסיימתם.

מספר המטפלים הזרים לסיעוד הפנויים בארץ דל יחסית לביקוש הרב, מה שגורם למטפלים לברור לבחון ולהכריע בין שלל הצעות העבודה. זכרו זאת, יותר משאתם בוחרים את המטפל או המטפלת הם בוחרים אתכם, יש להם בדרך כלל הצעות רבות לעבודה, והם, בצדק מבחינתם, ינסו למקסם ולבחור את העבודה הקלה ביותר והמתגמלת ביותר.

עם זאת ישנה דחיפות מצד המטפלים למצוא עבודה במהירות. נוהל עובדים זרים לסיעוד קובע כי עובדים שטרם חלפו 51 חודשים מבואם לארץ, רשאים להישאר בישראל למשך 90 יום לצורך חיפוש עבודה חלופית.  עובדים שלא מצאו מקום עבודה חלופי תוך 90 יום, נדרשים לעזוב את ישראל, שאם לא כן הוא צפוי למעצר והרחקה מישראל.

לכן, מהרו והתקשרו לעובדים, דברו בחביבות והציגו את העבודה הנדרשת ללא ייפויים. לפניכם רשימת הדברים שכדאי וחשוב לספר למטפל, ורשימת הדברים שכדאי מאוד שתשמעו ממנו כבר בשיחת הטלפון הראשונית.

מה עלי לשמוע מהמטפל?

  1. בירור פרטים ראשוניים- בררו שוב את הפרטים הבסיסיים על אף שהמטפל מילא זאת באתר. בררו שוב את השפות אותן דובר המטפל את רמת העברית שלו , במקרה שנדרש עברית.
  2. רישיון עבודה בתוקף- בררו את מספר השנים של המטפל בארץ (עובדים יכולים לעבוד ללא היתר מיוחד עד 51 חודשים מכניסתם לארץ).
  3. פעולות הסיעוד הנדרשות- שאלו אותו על יכולותיו ביתר פירוט, אם הוא כבר ביצע כאלו פעולות והאם סעד קשישים במצב דומה?
  4. שכר, היקף המשרה, חופשות, סופי שבוע- נקודות קריטיות שיש לתת עליהם את הדעת כבר בשיחה הטלפונית, היו ברורים, אך עם זאת השאירו מקום למשא ומתן וגמישות בעת הריאיון.
  5. עבודה קודמת והמלצות- כדאי לברר מדוע המטפל עזב את עבודתו הקודמת. התפטרות פיטורין, פטירת המטופל או מעבר המטופל לבית אבות וכו'. כדאי לקבל מספר טלפון של איש קשר מהמשפחה הקודמת ולשוחח עמו על המטפל ואופיו.

מה המטפל צריך לשמוע ממני?

  1. אופי הטיפול- חשוב לא לייפות את המצב, ולספק מידע מהימן בקשר לאופי הטיפול הנדרש. אם נדרשת הרמה, רחיצה, קימה בלילות מספר פעמים וכדו'.
  2. גובה השכר, היקף המשרה, מספר השבתות הנדרש לעבודה בחודש, עבודה בחופשות.
  3. הימצאות בני משפחה בבית.
  4. מקום המגורים– מצב הבית, חדר/יחידה נפרדת, טלוויזיה, אינטרנט וכו'.

 

אם הפרטים שמספק המטפל נראים תואמים לציפיותיכם קבעו ראיון בבית יקירכם, ראיון בו תוכלו להתרשם מקרוב מהמטפל, והוא יוכל להתרשם מן הבית ומאופי העבודה הנדרשת.

להכנה לריאיון בבית תוכלו לקרוא את המאמר הבא – ריאיון למטפל.

 

 

 

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB