מחלת גופיפי לואי

מהי מחלת גופיפי לואי?

מחלת גופיפי לואי נגרמת על ידי ניוון ומוות של תאי עצב במוח.  השם בא מנוכחותם של מבנים כדוריים, המכונים גופיפי לואי, הנמצאים בחלק מתאי המח. גופיפים זעירים בגודל מיקרוסקופי, שנראים כמו פנינים קטנות, עגולות ולבנות (Lewy Bodies).

מה הסיבה לתחלואה?

נכון לעכשיו אין סיבה ידועה של מחלת גופיפי לואי, ואין גורמי סיכון ידועים שזוהו.  כמו כן לא נמצאה הוכחה לכך שגופיפי לואי הינה מחלה תורשתית גנטית.

מהם התסמינים?

התסמינים של דמנציה עם מחלת גופיפי לואי כוללים:

• קושי בריכוז ובתשומת לב

• בלבול קיצוני

• קשיים בהערכת מרחקים, וכתוצאה מכך נגרמות נפילות רבות.

ישנם גם שלושה תסמינים קרדינלים לאבחונה של מחלת גופיפי לואי, (שניים מתוך שלושה).

• הזיות חזותיות.

• פרקינסון (רעידות ונוקשות דומות לזה שנצפים במחלת פרקינסון).

• תנודות נפשיות, המתרחשות בפרקי זמן קצרים.

מי עלול לחלות במחלת גופיפי לואי?

גברים וגם נשים יכולים לפתח מחלה זו, אם כי היא שכיחה יותר בגברים.

התקדמות מחלת גופיפי לואי

מחלת גופיפי לואי שונה ממחלת אלצהיימר, התקדמות המחלה בדרך כלל מהירה יותר.  עם זאת, כמו מחלת אלצהיימר גם היא מחלה ניוונית, שבסופו של דבר מובילה לתלות מוחלטת בסביבה, ובסופה מוות המגיע בדרך כלל מדלקת ריאות או מזיהום.  תוחלת החיים הממוצעת לאחר הופעת התסמינים היא כשבע שנים.

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB