יישוב מחלוקות כספיות עם המטפל הזר?

 

כאשר אתם מעסיקים עובד זר עליכם לשלם לו כחוק ולדאוג לכל התשלומים לביטוח הלאומי והזכויות הקבועות בחוק. יש לשלם למטפל הזר משכורת חודשית אשר עומדת בדרישות שכר המינימום הקבוע בחוק, ולדאוג לתשלום פנסיה, הבראה, חופשה שנתית וכו‘. הקפדה על תשלום לפי החוק ומתן כל הזכויות המגיעות לעובד היא תנאי הכרחי להעסקתו. אי מתן של תשלום כחוק וכל פגיעה בזכויותיו הסוציאליות של העובד יכולים להיות פתח לתביעות משפטיות שבוודאי תרצו להימנע מהן.

 

עמידה בשכר בשכר מינימום היא הדבר הבסיסי ביותר, אך כמובן שאתם רשאים לשלם לעובד יותר. בסופו של דבר הדברים הללו נקבעים לפי ההיצע והביקוש בשוק, לפי הרמה המקצועית של העובד ולפי רמת שביעות הרצון שלכם מעבודתו.

 

באופן טבעי ומובן, יתכן שלאחר זמן מה שבו המטפל הזר מעניק לכם את שירותיו, הוא עשוי לפנות אליכם בבקשה לקבל העלאת שכר. במקרה כזה עומדת בפניכם 3 אפשרויות – לדחות את הבקשה, לאשר את הבקשה, או לנהל משא ומתן על גובה העלאת השכר. האפשרות האחרונה היא בדרך כלל הדבר הנכון לעשות.

 

במידה ואתם מרוצים מעבודתו של המטפל הזר, ככל הנראה בהחלט מגיעה לו העלאת שכר. עליכם לזכור שלא קל למצוא עובדים אמינים ומקצועיים, במיוחד לא בתחום כל כך רגיש. אם אתם מעריכים את עבודתו כדאי להיענות לבקשתו על מנת לא לפגוע במוטיבציה שלו ועל מנת שלא יעזוב ויחפש מקום עבודה אחר. הדרך הכי טובה היא לנהל איתו משא ומתן ולהגיע לעמק השווה.

 

אם העובד ביקש העלאת שכר אינכם חייבים לתת לו תשובה מיידית, אך חשוב שתהיו קשובים ובקשו ממנו זמן לעשות את החישובים והשיקולים שלכם. אל תתמהמהו יותר מידי, אך בהחלט תוכלו לקחת כמה ימים על מנת לבדוק מהי רמת השכר המקובלת בענף ולחזור אליו עם הצעה הוגנת.

 

קחו בחשבון שיתכן כי במהלך המשא ומתן תוכלו להציע לעובד שיפור כלשהו בתנאי העסקתו שאינו קשור בשכר, וכך יגדלו הסיכויים שתגיעו לעמק השווה.

 

עובד זר לא ימהר לעזוב את מקום עבודתו כי בסופו של דבר עליו למצוא מעסיק אחר ושם ככל הנראה יתחיל משכר מינימום; במידה ולא ימצא מעסיק הוא לא יוכל להמשיך לשהות בארץ באופן חוקי.  אך אין לנצל לרעה את מצבו, בסופו של דבר אתם מעוניינים לשמור על יחסים חיוביים ולהמשיך ליהנות משירותיו.

ניהול משא ומתן הוגן ומתן תגמול לעובד כאשר אתם מרוצים מעבודתו הוא הדבר הנכון לעשות.

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB