יחס המשפחה הקרובה למטפל הזר

כאשר אתם נעזרים בעובד זר לצורך טיפול סיעודי בהוריכם, או אחד מבני המשפחה, אתם בראש ובראשונה חושבים על רווחתו של ההורה. זוהי הסיבה מדוע אתם נעזרים בעובד זר מלכתחילה, עובד אשר ישהה עם המטופל הסיעודי 24 שעות היממה וידאג לכל צרכיו. אך למרות שמדובר ביחסי עבודה, לא ניתן להתעלם מנסיבות המקרה. ההורה שלכם מתגורר עם העובד הזר ואף עשוי להיות תלוי בו, בהתאם למצבו הרפואי, לצורך ביצוע משימות החיים הפשוטות ביותר. לכן חשוב לטפח מערכת יחסים אישית וחיובית עם המטפל. בסופו של דבר כולם ירוויחו מכך.

 

עליכם לזכור שהמטפל הסיעודי נמצא במצב לא קל. הוא הגיע לכאן לעבוד ואולי לפרנס גם את בני משפחתו אשר מעבר לים. אך לצד העבודה הקשה שהוא נדרש לעשות הוא מתמודד עם החיים בארץ זרה על כל המשמעויות של זה. הוא נמצא הרחק ממשפחתו, במדינה זרה בה הוא אינו שולט בשפה ואינו מכיר את התרבות. אם מדובר במטפל זר אשר נמצא בארץ תקופה ארוכה, הוא בוודאי סובל מקשיים, אך מצד שני גם למד להסתדר במשך הזמן. אך כאשר מדובר בעובד זר חדש הוא עלול להיתקל בקשיי קליטה אשר יכולים להשפיע עליו מבחינה רגשית ולפגוע בעבודתו. עליכם להתעניין בו ולהבין את הצד שלו בסיפור.

 

מומלץ מאוד, מבלי להתפשר על הטיפול ורווחת הקשיש, לבנות גם מערכת יחסים אישית עם המטפל ולהיות קשובים גם לצרכיו והבעיות שאיתן הוא מתמודד. בסופו של דבר ככל שהוא ייקלט יותר מהר, כך הוא יבצע את עבודתו בצורה טובה יותר וזהו האינטרס שלכם.

 

אז מה מומלץ לעשות?

מייד עם הגעתו של המטפל יש לקבל אותו בסבר פנים יפות. התעניינו בשלומו והציעו לו סיוע. יתכן שפרוצדורות שעבורכם הן פשוטות ומובנות מאליו, כמו פתיחת חשבון בנק לצורך הדוגמה, עבורו הן מסובכות ומורכבות והוא נזקק לסיוע. אפילו התמצאות בתחבורה הציבורית יכולה להיות מסובכת עבורו. העניקו לו את הסיוע הנדרש והוא יכיר לכם תודה.

 

חשוב מאוד שלמטפל הסיעודי יהיו את מספרי הטלפון של בני המשפחה וערוץ תקשורת חופשי וישיר. גם לצורך פנייה בבעיות אישיות וגם לצורך בעיות הקשורות למטופל. במקרים רבים כל מה שנדרש זה אוזן קשבת ועצה טובה בשביל לגרום לעובד להרגיש שייך.

 

אין כאן חוקים, פשוט צריך לגלות אנושיות ואכפתיות. בסופו של דבר זה גם מה שאתם מצפים לקבל מהמטפל ביחס שלו להוריכם – אנושיות ואכפתיות. דברו בשפה זו ותיענו בשפה זו.

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB