האם עדיף מטפל זר מחו"ל, או מטפל מהארץ?

במידה וההורים המבוגרים שלכם נזקקים לטיפול סיעודי צמוד, ככל הנראה עליכם להעסיק מטפל סיעודי עובד זר אשר ישהה איתם 24 שעות ביממה וידאג לטפל בכל צורכיהם. בין היתרונות המרכזיים של עובדים זרים ניתן לציין את הנוכחות שלהם בדירת המטופל 24 שעות ביממה; השכר הנמוך יותר בהשוואה למטפלים הישראלים; הנכונות לעבוד גם בחגים וחופשים ורמה מקצועית גבוהה. ישנם עובדים זרים שזה עתה הגיעו לארץ ומחפשים עבודה בתחום הסיעוד, אך ישנם גם עובדים אשר נמצאים בארץ מספר שנים.

 

 

אז מה עדיף? להביא עובד זר מחו"ל או להעדיף מטפל סיעודי זר אשר נמצא בארץ כבר שנים?

 

כדאי שתדעו שהתהליך של הבאת עובד זר לארץ הוא תהליך ממושך. כמובן שישנן חברות המתעסקות בזה ועושות זאת עבורכם. אך עדיין  מדובר בתהליך אשר עלול להימשך אפילו חודשיים. כמו כן חשוב לזכור כי מדובר באדם אשר יעבור להתגורר עם יקירכם  24 שעות ביממה, וודאי שתעדיפו לפגוש אותו בטרם תשכרו את שירותיו, דבר שאינו אפשרי כאשר מייבאים עובד זר מחו“ל. יש משהו בפגישה פרונטלית ששום שיחת סקייפ לא תעביר. גם תקשורת, שהיא דבר חשוב מאוד, עשויה להיות מעט בעייתית עם עובד זר שרק מגיע לארץ. יתכן שהתכונן ולמד כמה מילים בעברית, אך הוא עדיין לא מורגל לחיים בארץ, ולא יודע איך להסתדר כאן.

 

לעומת זאת עובד זר אשר כבר עבד בארץ וחי פה מספר שנים, מביא איתו כמה יתרונות חשובים אשר בהחלט יכולים לעשות את ההבדל. קודם כל סביר להניח שלאחר כמה שנים שהוא מתגורר בארץ יש לו כבר שליטה בסיסית בעברית והוא מכיר את החיים בארץ. הוא יודע יותר טוב איך להסתדר כאן ויש לו יותר שפה משותפת והבנה כלפי מעסיקיו הישראלים. במידה והוא נמצא בין עבודות תוכלו להעסיקו באופן מיידי. כמו כן קיימת האפשרות לערוך ראיון אישי עם העובד הזר ולראות האם יש כימיה ביניכם ובינו לבין הקשיש, דבר שלא תוכלו לעשות כאשר תגייסו עובד בחו“ל.

 

הנקודה האחרונה שנדבר עלייה היא השכר והמוטיבציה של העובדים. עובדים זרים שזה עתה הגיעו לארץ הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר. אלו שכבר נמצאים כאן תקופה ארוכה עלולים להיות מעט שחוקים, אך כמובן שזה תלוי מאוד באישיות של כל עובד. העובדים הוותיקים שיש להם ניסיון וקבלות בתחום דורשים שכר גבוה יותר.

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB