איך להתכונן לבואו של המטפל הזר

כאשר הורה מבוגר נזקק לטיפול סיעודי צמוד, הפתרון הטוב ביותר הוא העסקת עובד זר אשר יעניק לו טיפול צמוד וידאג לכל צרכיו. אם הנסיבות הביאו אתכם לבחור בפתרון זה, בטרם מגיע המטפל הזר עליכם לעשות את ההכנות המקדימות לקליטתו ועל זה נדבר הפעם – איך להתכונן לבואו של המטפל הזר.

 

את ההכנות לקליטת המטפל הזר ניתן לחלק ל 3: טיפול בהליכים הבירוקרטיים והמנהלתיים; הכנת המטופל לקראת בואו של המטפל ולבסוף הקצאת מקום עבור המטפל.

 

טיפול בהליכים הבירוקרטיים – על מנת להסדיר את בואו של עובד זר יש צורך בכל מיני הליכים בירוקרטיים של השגת אישורים. החל מקבלת היתר העסקה וכלה בפרוצדורות ובירוקרטיות נוספות. אל תשכחו שקבלת ההיתר היא לא הדבר היחידי, עליכם גם לרשום אותו בביטוח הלאומי, לרכוש עבורו פוליסת ביטוח ולהבטיח את כל זכויותיו הסוציאלית על פי החוק. למזלכם החברה להשמת עובדי סיעוד זרים יכולה לסייע ולהדריך באופן אישי.

 

הכנת המטופל – חשוב מאוד שהמטופל יהיה מוכן נפשית לקראת בואו של המטפל. תחשבו על הסיטואציה. פתאום אדם זר יבוא להתגורר בביתו של המבוגר ויטפל בו 24 שעות ביממה. זה לא דבר שניתן להנחית על ההורה שלכם מהיום למחר. חשוב שתדברו עם הקשיש ותכינו אותו לקראת בואו של המטפל. הדגישו בפניו את היתרונות והתועלות של מטפל צמוד. העסקת מטפל זר בבית מאפשרת למטופל להישאר בסביבה המוכרת שאליה הוא רגיל, וכך אין צורך לעבור לבית אבות או מוסד סיעודי. בזכות מטפל זר המטופל יכול להמשיך לחיות בביתו וליהנות מעזרה בפעולות היום יום והשגחה צמודה 24 שעות ביממה. המטופל יכול אפילו ליהנות מחברתו של המטפל. שיחה והכנה נכונה של הקשיש תסייע מאוד בקליטה חלקה של המטפל הזר.

 

הכנת הבית – המטפל הזר יגור בבית יחדיו עם המטופל ולכן יש להקצות לו חדר משלו. למעשה ישנן תקנות מיוחדות הקבועות בחוק, על מנת להבטיח לעובד הזר את התנאים המינימליים למגורים הולמים. התקנות אינן אומרות במפורש שיש להקצות לו חדר משלו, אך הן בהחלט מגדירות את הדברים הבסיסים שיש להעניק לו. בשורה התחתונה יש לדאוג לצרכיו הבסיסיים על מנת שיוכל ליהנות ממגורים נוחים ופרטיות ולהרגיש בנוח. המטפל הזר זקוק למיטה משלו, ארון לאחסון חפציו ואת כל הדברים הבסיסיים שלהם הוא זקוק.

 

 

כאשר מגיע העובד יש לקבל אותו בסבר פנים יפות. חשוב לערוך הכרות עם בני המשפחה; לערוך לו סיור בבית על מנת שידע היכן נמצאים הדברים השונים; להסביר כל מה שצריך לגבי הטיפול בקשיש, כמו למשל מתן תרופות. כמו כן יש להבין שהוא מגיע ממדינה זרה ואינו יודע כיצד הדברים מתנהלים בארץ. אפילו רכישת מצרכים במכולת יכולה להיות קשה בהתחלה. לכן יש לעזור לו ולסייע לו להיקלט על מנת שיוכל לעמוד במשימתו בהצלחה.

עוד מאמרים

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר – התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB