בריאות בגיל השלישי

 

שמירה על הבריאות היא דבר חשוב בכל הגילאים, וכמובן, אם נקפיד ונשמור על בריאות תקינה כבר בגיל צעיר, יהיה לנו קל יותר בגיל המבוגר. באופן טבעי כאשר אנו מתבגרים ישנה היחלשות של הגוף, היחלשות אשר יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות כמו היחלשות השרירים ואבדן הגמישות; בריחת סידן והיחלשות העצמות; ירידה בתפקוד המערכת החיסונית; פגיעה בזיכרון וביכולות הקוגניטיביות ועוד.

אם נקפיד לשמור על הבריאות נוכל להאט את אותן התופעות, למנוע מחלות רבות ולהמשיך ליהנות מאיכות חיים בגיל מבוגר.

 

לשמירה על הבריאות ישנם 3 היבטים עיקריים שחייבים להקפיד עליהם: עיסוק בפעילות גופנית, שמירה על תזונה נכונה ואימון קוגניטיבי למוח.

פעילות גופנית

פעילות גופנית — לפעילות גופנית יש הרבה מאוד יתרונות, אך חשוב לציין שהיא חייבת להיות מותאמת ליכולות האישיות. הפעילות הגופנית יכולה לחזק את השרירים, גמישות הגוף והמפרקים, שמירה על שיווי משקל, שיפור הקואורדינציה ומניעת מחלות. העיסוק בפעילות גופנית מסייע להתמודדות עם פעולות היום יום, מניעת נפילות והרגשה כללית טובה.

ישנן אינספור מסגרות המציעות פעילות גופנית לגיל השלישי, בקבוצות או בהדרכה אישית וכמובן שישנם תרגילים פשוטים שכל אחד יכול לבצע בביתו.

 

תזונה נכונה

תזונה נכונה — התזונה הנכונה היא המקור לאבני הבניין של הגוף ולחומרים החיוניים לתהליכים השונים בגוף. כל חוסר תזונתי יפגע בבריאות הגוף ובתפקודו. הקפדה על תזונה נכונה בגיל השלישי תסייע לשמור על הבריאות, התחושה האנרגטית ואף מצב הרוח. חשוב להרכיב תפריט תזונה מאוזן הלוקח בחשבון את המצב הבריאותי.

בגיל השלישי ישנם דגשים מיוחדים עבור התזונה, כמו למשל מתן מענה לחוסרים בוויטמינים ומינרלים. במידה וסובלים ממחלות כמו סכרת, מחלות לב, בעיות לחץ דם וכו‘, חשוב מאוד לפנות לייעוץ תזונה מקצועי ופרטני.

 

אימון קוגניטיבי

אימון קוגניטיבי — אחת מתופעות ההזדקנות היא הפגיעה בזיכרון וביכולות החשיבה. דרך יעילה לשמור על תפקוד המוח היא פשוט להישאר פעילים ולהעסיק את עצמינו במגוון פעילויות, כמו למשל קריאת ספרים, פעילויות חברתיות, עיסוק בתחביבים, השתתפות בהרצאות ואף לימודים מעניינים. פעילויות אלו ישמרו על התפקוד המוחי, יעניקו לנו תחושת שייכות ויתרמו לבריאותנו הנפשית.

לשמחתנו ישנן הרבה מסגרות ומועדונים המקיימים פעילויות לגיל הזהב, שם ניתן למצוא עניין ותעסוקה וגם חיי חברה עשירים. חשוב מאוד להישאר פעילים ולהתעסק בדברים שמעניינים אותנו.

 

נפש בריאה בגוף בריא היא אינה קלישאה, שמירה על הבריאות היא מכלול הדואג גם לגוף וגם לנפש. אם נשמור על בריאותנו בגיל השלישי נזכה לאיכות חיים טובה יותר, עצמאות וחיים טובים.

категории: בריאות, כללי

Другие статьи

התמודדות עם מותו של חולה דמנציה

דמנציה היא מחלה סופנית ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו החולה נפטר. ישנם אנשים המרגישים כי הם חוו כל כך הרבה צער וכאב במהלך המחלה, עד שאינם מרגישים חוויה רגשית חזקה ברגע הפטירה. אך ההתמודדות עם הרגשות צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, ולפעמים בצורה בלתי צפויה

אלצהיימר — התנהגות נסערת

מה גורם להתנהגות נסערת? ישנם גורמים שונים לשינויי ההתנהגות, ואצל כל חולה יכולות להיות סיבות אחרות אשר מעוררות את ההתנהגות. בגדול ניתן לסווג אותן לסיבות הקשורות לשינויים אשר מתרחשים במוח ולסיבות הקשורות לגורמים סביבתיים ונסיבתיים.

FIND A JOB